Laatste informatie over SARS-CoV-2:

Back to Business – Verkaufsflächen

Na wekenlang gesloten te zijn, kan de detailhandel eindelijk opgelucht ademhalen. Volgens de huidige stand van zaken kunnen winkels met een oppervlakte tot 800 m², of een overeenkomstige vermindering van de verkoopoppervlakte als gevolg van belemmeringen, opnieuw worden geopend. Er gelden echter strikte voorwaarden. Deze zijn onmisbaar in de detailhandel: individueel contact en klantnabijheid maken deel uit van het bedrijf.

Ontdek hoe u uw klanten en medewerkers op een betrouwbare manier kunt beschermen, aan de wettelijke eisen kunt voldoen en toch een optimale winkelervaring kunt garanderen.

Welke aanbevelingen gelden voor de detailhandel?

  • Het is verplicht om de werkplek met een scherm ter bescherming tegen infecties te scheiden met een afstand van minimaal 1,5 m tot elkaar.
  • De beschermingsafstanden van het staoppervlak moeten ook duidelijk worden aangegeven, bijvoorbeeld met plakband.
  • In Nederland bent u, of uw werknemers niet verplicht om mond- en neusbescherming te dragen, maar u als werkgever moet garanderen dat uw werknemers voldoende afstand tot elkaar houden. In het kassagebied kan een virusbeschermingswand uitkomst bieden.
  • In de retailsector wordt verwacht dat u bijzondere aandacht voor de hygiënische normen Let nu vooral op de hygiëne in het bedrijf!
  • Overigens zijn klanten ook verplicht om mondkapjes te dragen.

Hebt u personeel in dienst?

Werkgevers zijn verplicht om hun werknemers uitgebreid te informeren over de risico's van infectie en hoe zich hygiënisch te gedragen. Dit houdt onder meer in dat u uw medewerkers aanmoedigt om hun handen regelmatig en grondig te wassen. Herinner hen ook regelmatig aan voorzorgsmaatregelen zoals het niezen en hoesten in de elleboog van de arm.

Daarnaast bent u in de praktijk verplicht om veel te doen om uw medewerkers actief te beschermen:

  • Geen fysiek contact met klanten of medewerkers.
  • Zorg voor ontsmettingsmiddelen, vloeibare zeep en handdoekdispensers in toiletten en werkruimtes.
  • Markeer een minimale afstand van 1,5 meter en houd deze aan.
  • Ontwerp werkschema's zodat de werktijden en pauzes gespreid zijn en dezelfde medewerkers altijd samen dienst hebben.

Wees ook inschikkelijk met het ziekmeldbriefje van de dokter. Accepteer in deze tijden onbureaucratisch ziektemeldingen, in het belang van iedereen.

3 tips voor de implementatie op verkoopoppervlakken in de detailhandel

Back to Business – Detailhandel wt$

Soorten waarschuwingstape en standaards geven afstanden aan

Vloermarkeringen en barrièrebanden voldoen aan de richtlijnen, voorkomen onzekerheid en beschermen klanten en medewerkers ondanks het feit dat ze dicht bij de klant staan.

Back to Business – Detailhandel wt$

Scherm en venster vermijden fysiek contact

Professionele scheidingswanden en beschermende schermen garanderen werknemers en klanten een betrouwbare bescherming tegen SARS-CoV-2 met optimale klantenservice.

Back to Business – Detailhandel wt$

Bescherm uzelf en anderen met mondkapjes

Gelaatsbescherming en ademhalingsmaskers voorkomen de verspreiding van SARS-CoV-2 zonder u of uw medewerkers onnodig te beperken in de klantenservice. Laat zien dat u zich bekommert om het welzijn van uw klanten door het verstrekken van mondkapjes voor uw klanten.

Hoe kunt u slagen: Zorg voor veiligheid in uw bedrijf

Back to Business – Detailhandel wt$

Medisch wegwerp mond- en neusmasker (VE 50 – 2000 stuks)

Back to Business – Detailhandel -01

magnetoplan – magnetofix-zichtvenster

Back to Business – Detailhandel -01

Vloermarkeringstape

Back to Business – Detailhandel 082

Aluminium virus beschermingswand

Checklist voor de detailhandel

Voorbereiding en communicatie

  • Het informeren van medewerkers over het risico van besmetting als er publiek binnen komt
  • De noodzakelijke persoonlijke hygiëne en beschermende maatregelen communiceren
  • Maak de winkel grondig en hygiënisch schoon
  • Het uitrusten van de verkoopruimte en het personeelstoilet met hygiënische producten (zeep, desinfectiemiddel, papieren handdoek)
  • Stel een alternatief voor de begroeting vast (zonder fysiek contact)
  • Scheiding van het kassagebied op een minimale afstand van 1,5 m (virusbeschermingswand)
  • Duidelijk de beschermingsafstanden van de verkoopruimte markeren (tape)
  • Gespreide pauzes en dezelfde medewerkers in één ploegendienst

Verkooprichtlijnen

  • Geen fysiek contact met klanten en collega's
  • Het dragen van mondkapjes bij het adviseren van klanten
  • Zorg voor klantmaskers, zodat elke klant uw winkel kan binnenkomen
  • Meerdere keren per dag: Reiniging en desinfectie van alle oppervlakken
  • Vier keer per dag: luchten
  • Als een werknemer ervan wordt verdacht te zijn geïnfecteerd: Informeer de bedrijfsarts / GGD

Neem Contact op

Voor verdere vragen zijn wij voor u telefonisch bereikbaar
op werkdagen via 0252 - 461 300.Of bereik ons via e-mail via verkoop@kaiserkraft.nl.