Ladingbevestigingsnetten

Met ladingbeveiligingsnetten worden uw goederen tijdens het transport veilig vervoerd. Of u nu grote pallets of kleine afzonderlijke onderdelen wilt beveiligen, hier vindt u alles wat u nodig heeft!

Ladingbeveiligingsnet: hier verschuift niets



De cijfers spreken voor zich: als elke lading door een vangnet of sjornet tegen verschuiven zou worden beschermd, zou de wereldeconomie kunnen voorkomen dat de schade elk jaar miljarden euro's zou bedragen. Het is het beste om met het opmaken van de balans te beginne en het schadepercentage te verminderen met het eenvoudige gebruik van een ladingbeveiligingsnet.



Waar is een beveiligingsnet voor nodig?



Afhankelijk van de maas- en netafmeting is een ladingbeveiligingsnet geschikt voor vrijwel alle stukgoed en pallets die over land, zee of door de lucht moeten worden vervoerd. Dankzij hun hoge flexibiliteit en scheurvastheid passen ze zich perfect aan de belasting aan. Transportnetten worden ook gebruikt als verticale scheidingswanden om de lading aan de cabine of andere gebieden vast te zetten.



De grootte, het gewicht en de vorm van de lading bepalen de netwerkselectie, net als de transporteur. Op boerderijen is het net voor aanhangwagens het meest van toepassing, terwijl het transportnet over het algemeen het meest flexibel is.



Zorg er alleen voor dat de weerstand van het materiaal ook toeneemt met het toenemende gewicht van de lading en voor producten vergeet voor producten met scherpe randen niet de juiste bevestigingsaccessoires te bestellen.



Aan welke normen en voorschriften voldoet het ladingbeveiligingsnet?



De verplichting om elke lading tijdens het vervoer met een grote verscheidenheid aan vervoermiddelen vast te zetten, is vastgelegd in § 22 van het Wegenverkeersreglement. Daarom moet een transport- of spannet altijd zodanig worden bevestigd dat de lading niet ’kan verschuiven, omvallen, omrollen, heen en weer rollen, naar beneden vallen of vermijdbaar lawaai kan produceren’, zelfs in geval van een noodstop of een andere plotselinge beweging.



Volgens § 23 is de bestuurder ook verplicht om er voor het begin van de rit voor te zorgen dat het transportnet in ieder geval geschikt is voor de taak. De bevestigingspunten voor het vastzetten van de lading en de geschiktheid van het product zijn vastgelegd in ISO 27955 en 27956. Neem ook de VDI-richtlijnen 2700ff in acht.



U kunt ons ook persoonlijk vragen stellen over onze producten voor de ladingzekering.



Deze producten kunnen ook interessant voor u zijn:



Zwenkkranen | Werkplekmatten | Hoekbeschermingen | Hefhulpmiddelen | Buisfolies | Palletframes | Bohle vacuümheffers