Terug

Algemene verkoopvoorwaarden

Klik hier om de pdf-versie te downloaden.

De algemene voorwaarden voor zakelijke klanten vindt u hier.

  1. Toepasselijkheid en leverancier
  2. Tostandkoming van de overeenkomst
  3. Registratie als klant
  4. Prijzen
  5. Verzendkosten
  6. Voorwaarden voor levering en niet-levering wegens niet-levering aan ons door leveranciers
  7. Betalingsvoorwaarden
  8. Eigendomsvoorbehoud
  9. Herroepingsrecht
  10. Transportschade
  11. Garantie
  12. Aansprakelijkheid
  13. Wijziging van de Algemene Voorwaarden
  14. Slotbepalingen

Deze Algemene Voorwaarden vormen de basis op grond waarvan wij goederen aan u kunnen verkopen. Lees deze voorwaarden aandachtig door.

In het bijzonder wijzen wij u op uw herroepingsrecht in artikel 9 en de beperking van onze aansprakelijkheid in artikel 12.


1 Toepasselijkheid en leverancier 

(1) Deze Algemene Voorwaarden (hierna genoemd: ‘Voorwaarden’) zijn van toepassing op alle bestellingen die consumenten plaatsen via de webshop www.vinklisse.nl/of

VINK LISSE B.V.
Vennestraat 11 B
2161 LE Lisse
Algemeen directeur: Jeroen Bronwasser, Luc Vermeer

Telefoon: +31 800 253 8465
Wij zijn voor u telefonisch bereikbaar op werkdagen van 08:00-17:30 (vrijdag tot 17:00) uur.
Fax: + 31 0252 - 41 77 53

Btw-nummer: NL 001292894 B01
Kamer van Koophandel: 28010633
E-mail:verkoop@kaiserkraft.nl

(hierna genoemd: kaiserkraft).

Een consument wordt gedefinieerd als een natuurlijk persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn/haar bedrijfs- of beroepsactiviteiten vallen.

(2) kaiserkraft is een gecertificeerde webshop, en heeft zich verbonden tot het naleven van de gedragscode van Trusted Shops, welke beschikbaar is op www.trustedshops.nl.

(3) De goederen in de webshop worden uitsluitend aangeboden aan consumenten van 18 jaar en ouder.

(4) De overeenkomst wordt in de Nederlandse taal gesteld.

(5) De meest recente versie van de Algemene Voorwaarden is te vinden op de website www.vinklisse.nl/conditions en kan worden geprint.

kaiserkraft slaat de overeenkomst niet op en stelt deze niet beschikbaar.



2 Totstandkoming van de overeenkomst

(1) De producten worden in de webshop gepresenteerd om u in staat te stellen een aanbod tot aankoop te doen. Wanneer u op de knop ‘bestellen met betalingsverplichting’ klikt, doet u een bindend aanbod tot aankoop. Onze producten worden uitsluitend verkocht voor particulier gebruik.

(2) Direct nadat u uw bestelling heeft geplaatst, ontvangt u automatisch een bevestiging via e-mail; hiermee is de overeenkomst nog niet aanvaard. Wij hebben uw bestelling geaccepteerd wanneer wij u via e-mail een afzonderlijke bevestiging van uw bestelling hebben gestuurd.



3 Registratie als klant

(1) U heeft de mogelijkheid zich gratis in te schrijven als klant van onze webshop. Wanneer u zich registreert, wordt een permanent klantaccount aangemaakt. U kunt dan in de toekomst bestellingen plaatsen met gebruikmaking van dit account, zonder dat u steeds uw gegevens hoeft in te vullen. Registratie is niet noodzakelijk om een bestelling te kunnen plaatsen en u heeft evenmin een wettelijk recht op registratie.

(2) Om u als klant te registreren en een klantaccount aan te maken, dient u een geldig e-mailadres en een wachtwoord op te geven. Uw e-mailadres is uw gebruikersnaam. Deze heeft u, samen met uw wachtwoord, nodig om in te loggen. Wij zullen uw e-mailadres tevens gebruiken voor onze correspondentie met u. Voor informatie over het verzamelen en verwerken van persoonsgegevens verwijzen wij u naar ons Privacybeleid. Het huidige Privacybeleid vindt u op www.vinklisse.nl/data_security_d

(3) Bewaar uw inloggegevens zorgvuldig. Het is u onder geen voorwaarde toegestaan uw inloggegevens door te geven aan derden en/of derden met uw inloggegevens toegang te verschaffen tot uw klantaccount. Ingeval u redenen heeft om aan te nemen dat er ongeoorloofd gebruik wordt gemaakt van uw klantaccount door derden, dient u ons hiervan onmiddellijk in kennis te stellen. (4) U bent zelf verantwoordelijk voor het bewerken van uw persoonlijke gegevens als deze wijzigen. U kunt uw gegevens online wijzigen door in te loggen op uw klantaccount.

(5) U kunt ons te allen tijde verzoeken uw registratie te verwijderen. Uw klantaccount en alle direct aan uw klantaccount verbonden persoonlijke gegevens zullen definitief worden verwijderd, tenzij deze gegevens moeten worden bewaard op grond van de wet of in verband met de afronding van reeds geplaatste bestellingen.

(6) Wij hebben te allen tijde het recht te stoppen met het aanbieden van de mogelijkheid van registratie en het hebben van een klantaccount via onze webshop. In een dergelijk geval wordt u onmiddellijk van deze intentie op de hoogte gesteld; uw klantaccount en de daarbij behorende gegevens zullen dan definitief worden verwijderd.



4 Prijzen

De prijzen die staan vermeld op de productpagina’s zijn inclusief btw en alle overige prijsbestanddelen, met uitzondering van verzendkosten.


5 Verzendkosten

Tenzij KK de werkelijk gemaakte transportkosten in het individuele geval factureert, is een transportkostenvergoeding van 9,90 EUR van toepassing. De verzending is gratis bij een totale aankoopwaarde van 150 euro bruto of meer.

6 Voorwaarden voor levering en niet-levering wegens niet-levering aan ons door leveranciers

(1) Levering vindt alleen plaats in Nederland.

(2) Tenzij anders overeengekomen, vindt levering van goederen plaats vanuit ons magazijn naar het door u opgegeven adres.

(3) Indien wij niet alle producten die u heeft besteld op voorraad hebben, zullen wij uw bestelling in delen leveren, voor zover dit voor u redelijk is. Alle termijnen ten aanzien van levering of herroeping zullen gaan lopen op het moment van de laatste deellevering.

(4) De leveringstermijn is 3 – 5 dagen na de totstandkoming van de overeenkomst, tenzij anders vermeld in de productgegevens.

(5) Indien de producten door uw schuld na drie pogingen nog niet kunnen worden geleverd, mogen wij de overeenkomst annuleren. Eventuele bedragen die u op dat moment reeds heeft betaald, zullen onverwijld worden gerestitueerd.

(6) Wij kunnen de overeenkomst annuleren indien het product dat u heeft besteld niet beschikbaar is vanwege de, buiten onze schuld, niet-levering van het desbetreffende product door onze leveranciers. In dat geval zullen wij u onverwijld op de hoogte stellen en eventueel levering van een vergelijkbaar product voorstellen. Indien er geen vergelijkbaar product beschikbaar is of u geen prijs stelt op levering van een vergelijkbaar product, dan zullen wij de bedragen die u reeds heeft betaald onverwijld restitueren.


7 Betalingsvoorwaarden

(1) U kunt betalen via een bankoverschrijving.

(2) Wanneer u betaalt via een bankoverschrijving, ontvangt u in de bevestiging van uw bestelling tevens onze bankgegevens. Het factuurbedrag dient binnen tien dagen na de bestelling op onze bankrekening staan.


7 Betalingsvoorwaarden [achteraf betalen en bankoverschrijving]

(1) U heeft de keuze om te betalen via een bankoverschrijving, creditcard of PayPal. (2) Kiest u ervoor te betalen via een bankoverschrijving, dan ontvangt u in de bevestiging van uw bestelling tevens onze bankgegevens. Het factuurbedrag dient binnen tien dagen op onze bankrekening staan. Betaalt u met een creditcard, dan heeft u de mogelijkheid om ten minste 50% van de prijs achteraf te betalen. Betaalt u via PayPal, dan wordt het bedrag op het moment van verzending van de producten van uw account afgeschreven.


8 Eigendomsvoorbehoud

De goederen blijven ons eigendom totdat het volledige bedrag is betaald. Totdat het eigendom overgaat, mogen de goederen zonder onze toestemming niet worden verpand, verwerkt, vervormd, vernieuwd, of als zekerheid worden gesteld


9 Herroepingsrecht

(1) Consumenten hebben het recht deze overeenkomst binnen 30 dagen te herroepen.

Herroepingsrecht

U heeft het recht deze overeenkomst binnen 30 dagen zonder opgave van redenen te herroepen.

De herroepingstermijn verloopt na 30 dagen vanaf de dag waarop u, of een door u aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, het laatste product in bezit heeft gekregen.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht, dient u ons op de hoogte te stellen

VINK LISSE B.V.
Vennestraat 11 B
2161 LE Lisse

Telefoon: +31 800 253 8465
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00-17.00 uur.
Fax: +31 252 - 41 77 53
E-mail: verkoop@kaiserkraft.nl

van uw besluit om de overeenkomst te herroepen middels een ondubbelzinnige verklaring (bijv. een brief via de post, fax of e-mail). U kunt gebruikmaken van bijgevoegd ‘modelformulier herroeping’, maar dat is niet verplicht.

Wanneer u uw bericht dat u gebruikmaakt van uw herroepingsrecht verstuurt voordat de herroepingstermijn is verlopen, voldoet u aan de termijn voor herroeping van de overeenkomst.

Gevolgen van herroeping

Wanneer u deze overeenkomst herroept, zullen wij alle bedragen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de verzendkosten (met uitzondering van de extra kosten als gevolg van uw keuze voor een duurdere verzendmethode dan de door ons aangeboden goedkoopste standaard verzendmethode), onverwijld, en uiterlijk 14 dagen vanaf de dag waarop u ons heeft geïnformeerd over uw beslissing tot herroeping van deze overeenkomst, restitueren. Wij zullen de restitutie uitvoeren via dezelfde betalingsmethode als die u heeft gebruikt bij uw betaling, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft aangegeven; u bent in geen geval kosten verschuldigd voor restitutie.

Wij mogen wachten met restitutie totdat wij de goederen hebben terug ontvangen dan wel totdat u bewijs heeft overlegd van terugzending van de goederen, als dat moment eerder is.

U dient de goederen onverwijld en uiterlijk 14 dagen vanaf de dag waarop u aan ons heeft laten weten dat u deze overeenkomst herroept, ons te retourneren of te overhandigen of aan VINK LISSE B.V. ter attentie van Directie VINK LISSE, Vennestraat 11 B, 2161 LE LISSE. Wanneer u de goederen retourneert voordat de termijn van 14 dagen is verlopen, heeft u voldaan aan de deadline. De directe kosten voor het retourneren van de goederen zijn voor uw rekening.

U bent enkel aansprakelijk voor waardevermindering van de goederen indien deze een gevolg is van een handeling anders dan wat nodig is voor het vaststellen van de aard, kenmerken en het functioneren van de goederen.

Modelformulier voor ontbinding / herroeping

(Dit formulier alleen invullen en terugzenden als u de overeenkomst wilt ontbinden / herroepen.)

Aan:
VINK LISSE B.V.
Vennestraat 11 b
2161 LE Lisse

Telefoon: +31 800 253 8465
Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00-17.00 uur.

Fax: +31 252 - 41 77 53

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen (*).

Besteld op (*)/Ontvangen op (*)

Naam/Namen consument(en)

Adres consument(en)

Handtekening van consument(en) [alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend]

Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is

(2) U heeft geen recht om de bestelling te herroepen indien de te leveren goederen geen geprefabriceerde goederen zijn en deze zijn vervaardigd in overeenstemming met uw eigen keuzes of wensen of onmiskenbaar overeenkomstig uw specificaties tot stand zijn gebracht dan wel indien de te leveren goederen snel kunnen bederven of verouderen.

(3) U wordt verzocht de goederen niet te beschadigen en deze schoon te houden. Stuur de goederen voor zover mogelijk terug in de originele verpakking met alle accessoires en verpakkingsonderdelen. Gebruik waar nodig beschermende buitenverpakking. Als u de originele verpakking niet meer heeft, dient u de goederen zorgvuldig te verpakken om deze voldoende te beschermen tegen transportschade en zo claims wegens schade als gevolg van ontoereikende verpakking te voorkomen.

(4) Laat ons, voordat u de goederen terugstuurt, telefonisch, op nummer +31 800 253 8465, weten dat de goederen onderweg zijn. Dit stelt ons in staat de producten zo snel mogelijk te identificeren en te verdelen.

(5) Wij maken u erop attent dat de geldigheid van de uitoefening van uw herroepingsrecht niet afhankelijk is van nakoming van het in artikel 9.3 en artikel 9.4 bepaalde.


10 Transportschade

(1) Indien goederen met zichtbare transportschade worden geleverd, wordt u verzocht onmiddellijk bij de desbetreffende vervoerder een klacht in te dienen over de gebreken en zo snel mogelijk contact met ons op te nemen (+31 800 253 8465)

(2) Wanneer u geen klacht indient of geen contact met ons opneemt, heeft dit geen gevolgen voor uw wettelijke garantie, maar als u het wel doet, helpt u ons bij onze claim tegen de vervoerder of de transportverzekeraar.


11 Garantie

(1) Voor de items die worden aangeboden in onze webshop geldt een wettelijke garantietermijn van 24 maanden.

(2) Naast de wettelijke garantie, geven wij u op alle producten in onze webshop 36 maanden extra garantie vanaf de datum van aankoop. Voor meer details verwijzen wij u naar www.vinklisse.nl/service_guarantee

(3) Onze extra garantie vormt op geen enkele manier een aantasting van uw wettelijke garantie en staat daar los van.


12 Aansprakelijkheid

(1) Wij kunnen enkel aansprakelijk worden gehouden voor directe schade ten gevolge van een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van onze verplichtingen op grond van de overeenkomst en/of een onrechtmatige daad. Voor zover wij aansprakelijk zijn, blijft die aansprakelijkheid beperkt tot maximaal de aankoopprijs van de goederen.

(2) Directe schade is beperkt tot:

  • redelijke kosten die u maakt om nakoming van onze verplichtingen op grond van deze overeenkomst te bewerkstelligen;
  • redelijke kosten die u maakt ter voorkoming of beperking van directe schade waarvan redelijkerwijs kan worden verwacht dat deze kan voortvloeien uit de gebeurtenis waarop de aansprakelijkheid is gebaseerd; of
  • redelijke kosten die u maakt voor de vaststelling van de oorzaak van de schade.

(3) Alle aansprakelijkheid aan onze kant voor schade anders dan de in bovenstaand lid 2 gedefinieerde directe schade, met inbegrip van, maar niet beperkt tot, gevolgschade, winstderving, omzetverlies en reputatieschade, wordt uitgesloten.

(4) De beperking van aansprakelijkheid zoals hiervoor bepaald is niet van toepassing indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van VINK LISSE of onze directie.

(5) Twaalf (12) maanden nadat een claim tegen ons is ontstaan, vervalt de desbetreffende claim, tenzij wij de claim hebben erkend.


13 Wijziging van de Algemene Voorwaarden

(1) Wij kunnen deze Algemene Voorwaarden op elk moment wijzigen. Op uw bestellingen zullen de Algemene Voorwaarden van toepassing zijn die gelden op het moment van bestellen; in het bestelproces zult u nogmaals op de Algemene Voorwaarden worden gewezen.

(2) Wijziging van en aanvullingen op deze Algemene Voorwaarden die van invloed zijn op de bestaande accounts van geregistreerde klanten, met name wijzigingen van artikel 3, zullen enkel plaatsvinden wanneer deze zijn vereist ingevolge juridische of functionele wijzigingen in onze webshop, zoals technische aanpassingen of wijzigingen van het inlogproces of het beheer van het klantaccount.

(3) Ten minste vier weken voor inwerkingtreding van een wijziging of aanvulling in overeenstemming met lid 2, zult u via e-mail van die wijziging of aanvulling op de hoogte worden gebracht. Bericht van de wijzigingen of aanvullingen is voldoende; wij zijn niet gehouden u de gewijzigde of aangevulde Voorwaarden dan wel een geheel nieuwe versie van de Algemene Voorwaarden toe te sturen. Via een link in ons bericht kunt u de volledige nieuwe versie van de Algemene Voorwaarden bekijken.

(4) Indien u niet binnen 14 dagen na de aankondiging van een wijziging of aanvulling in overeenstemming met lid 2 bezwaar maakt, wordt u geacht te hebben ingestemd met de desbetreffende wijziging of aanvulling; in ons bericht zullen wij u hier nadrukkelijk op wijzen.


14 Slotbepalingen

(1) Indien een bepaling in deze Algemene Voorwaarden nietig is, blijven de resterende bepalingen van deze overeenkomst onverminderd van kracht. De relevante wettelijke bepalingen zullen in de plaats treden van de nietige bepaling.

(2) Ingeval van meningsverschillen met onze klanten streven wij steeds naar wederzijdse overeenstemming. Overigens zijn wij niet verplicht deel te nemen aan geschillenbeslechting via consumentenarbitrage en bieden wij deelname aan een dergelijk proces van geschillenbeslechting niet aan.

(3) De Europese Commissie heeft een platform geïntroduceerd voor het beslechten van geschillen waar klachten van consumenten na een online aankoop worden verzameld en vervolgens worden doorgestuurd naar de desbetreffende nationale instanties voor geschillenbeslechting. Dit platform is te vinden op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/